"Fans maken van klanten lukt alleen als je erin slaagt hun verwachtingen te overtreffen door hen een indrukwekkende ervaring te geven."
Drs. Jos Burgers (1951) is een van de meest gevraagde managementsprekers in Nederland. Hij was tien jaar werkzaam in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de universiteit in Tilburg was hij ruim tien jaar als docent Marketing & Marktonderzoek verbonden aan Fontys Hogescholen te Eindhoven. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren bedrijven en instellingen op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid. Tegenwoordig richt Jos zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars.
Met meer dan 150 presentaties per jaar is Jos een veelgevraagd spreker over onderwerpen als strategie, marketing en klantgerichtheid.
Boeken
Zijn boeken en praktijkervaring vormen de basis voor de presentaties die hij geeft. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Industriële marketing, Relatiebeheer als Groeistrategie, Professionals & Relatiemanagement, Zeven marketingwetten voor professionals, No Budget Marketing, Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Gek op Gaten, Geef nooit korting!, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Thuis ben ik niet zo leuk! en Wacht niet op de wind, ga roeien!.
Bestverkocht
In 2009 schreef hij een managementroman over klantgerichtheid, met als titel Hondenbrokken. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. In 2011 verscheen Geef nooit korting!, over hoe om te gaan met prijsdruk. In 2012 kwam Gek op gaten uit, over het verbeteren van de klantgerichtheid van medewerkers. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. Het boek getiteld De Wet van Snuf kwam uit in 2014. Die titel gaat over de kracht van geven bij het versterken van relaties en was uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van 2014. In 2017 verscheen Eén fan per dag!, dat gaat over het overtreffen van de klantverwachting. Dit was het bestverkochte managementboek van 2017 en 2018. Begin 2020 kwam Thuis ben ik niet zo leuk! uit dat gaat over het vinden en binden van klanten, met een beetje humor. Datzelfde jaar kwam Jos zijn boek Wacht niet op de wind, ga roeien! uit over ondernemen bij economische tegenwind.
Boeken
Zijn boeken en praktijkervaring vormen de basis voor de presentaties die hij geeft. Hij houdt zijn publiek een spiegel voor en laat mensen anders naar hun werk en hun dagelijkse praktijk kijken. Humor is daarbij een belangrijk wapen, evenals het gebruik van praktijkvoorbeelden. Jos Burgers is auteur van bestsellers als Industriële marketing, Relatiebeheer als Groeistrategie, Professionals & Relatiemanagement, Zeven marketingwetten voor professionals, No Budget Marketing, Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Gek op Gaten, Geef nooit korting!, De Wet van Snuf, Eén fan per dag en Thuis ben ik niet zo leuk!.
Bestverkocht
In 2009 schreef hij een managementroman over klantgerichtheid, met als titel Hondenbrokken. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. In 2011 verscheen Geef nooit korting!, over hoe om te gaan met prijsdruk. In 2012 kwam Gek op gaten uit, over het verbeteren van de klantgerichtheid van medewerkers. Het was het bestverkochte managementboek van dat jaar. Het boek getiteld De Wet van Snuf kwam uit in 2014. Die titel gaat over de kracht van geven bij het versterken van relaties en was uitgeroepen tot het bestverkochte managementboek van 2014. In 2017 verscheen Eén fan per dag!, dat gaat over het overtreffen van de klantverwachting. Dit was het bestverkochte managementboek van 2017 en 2018. In 2020 kwam Thuis ben ik niet zo leuk! uit dat gaat over het vinden en binden van klanten, met een beetje humor. Binnenkort komt Jos zijn nieuwste boek Wacht niet op de wind, ga roeien! uit over ondernemen bij economische tegenwind.
Jos in (online) media
Video's
Klanten helpen je door de crisis heen.
Bookchat ‘Wacht niet op de wind, ga roeien!’
Vraag waarmee je klant nu geholpen zou zijn.
Interview over klantgerichtheid
Fans maken van klanten, hoe doe je dat?